Nolia

Årets besök på Nolia avklarade vi under onsdagen. Vi stannade först till hos MatsÅke på teg för att kolla på en ny kyl. Är smått trött på vår nuvarande då det är en kombi av kyl och frys. Vi rymmer nästan inget i kylen, dessutom måste vi använda tejp för att kunna stänga dörren ordentligt och temperaturen på frysen ligger på +20 C. Ingen hitt med andra ord. Vi hittade en som vi köpte men för tillfället vet vi inte hur den ska komma hem. Det återstår att se...

Jag räknade ut att sedan jag kom hit så har vi bytt samtliga vitvaror (utom frysboxen). Tror det första vi bytte var tvättmaskinen som en dag sa upp sig. När det var dags för Nolia 2009 blev jag ganska förbannad på spisen när den inte gräddade mina kakor (just den gången var det en tigerkaka). Jag skällde väll antagligen lite på Andreas tills han åkte och köpte en ny = jag blev tyst. Nästa attack mot Andreas blev när Kevin gick i lära-gå-stolen och tog tag i diskmaskinsluckan och fick den i huvudet då fjädrarna i luckan inte längre fungerade. Dessutom var den gammal och diskförmån var inte på topp. Så nu väntar jag med glädje på den nya kylen. 

Det som handlades på Nolia var inte speciellt mycket. Hittade ett par otroligt snygga byxor för hundträning som jag bara var tvungen att köpa. Visade dom för Andreas som också ville ha ett par, jag köpte blå och Andreas gröna.

 
Hittade även en bok "Lyckas med din hund i brukslydnad". Så nu funderar jag på att beställa ett halsband + koppel från Lotus uppfödare så är vår tävlings outfit klar! Dags att börja anmäla oss till tävlingarna nu då...
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: