Lydnadsträning dag 2

Är ganska trött ikväll efter dagens träning med Lotus. Jag tror att både han och jag var trötta så kännslan var inte på topp men vi fick bra tips på hur vi ska gå vidare med våran träning så attdet blir bättre!

Dagar som denna inser jag hur fruktansvärt höga förväntningar jag har på Lotus. Det är inte bra! Måste börja ändra det synsättet för det gör bara så att jag känner mig missnöjd med vissa prestationer. Jag ser inte vad han gör bra under träningen utan jag blir frustrerad/arg för tillfället och det hjälper inte alls. Det tar en bra stund (minuter, timmar eller dagar) innan jag ser det som var bra och possitivt. Men jag är medveten om det så då borde det nog gå att fixa, eller?

Vi tränade tempot tillbaks på vittringen, när han har dåligt tempo så kommer tugget som ett brev på posten. Det blev bättre första rundan vi körde. Han kom tillbaks i galopp och utan tugg, framsteg! Sedan tränade vi lite fjärrdirigering med fokus på att låsa tassarna. Han har börjat låsa bak men är inte riktigt där ännu. Ska gå ut ur momentet och träna snabba lägganden/sättanden istället och bara köra 2 skiften(ligg & sitt, sitt & stå eller stå & ligg) alternativt 3 skiften (ligg, sitt, stå eller ligg, stå, sitt) tills dom sitter som ett smäck. 

Blir en hel del inomhusträning som vi kan pyssla med när det är snöstorm eller -35 C. Känns kanon att få avsluta säsongen med en peppig träningshelg! Klubben ska försöka få ner Cicci till våren, så tidigt som det bara går, för att kickstarta igång tävlingssäsongen.

Nu blir det att natta alla djuren sen ska jag sova, tror att jag behöver det!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: