Spårträning på mitt vis

Idag mötte jag upp Linda i Gräsmyr för att spåra lite. Hon hade gått ut ett typ lägre spår åt mig på 700-800 m och ett patrull spår åt henne. När hon var klar med det tog jag ut Lotus ur bilen och började spåra. Han hade ett lugnt och fint tempo och plockade alla apporterna utan problem! Inget större strul och han löste vissa svårare partier jätte fint. Känns så kul att all vår träning börjar lösa sig och det känns alltid bra, det har lossnat för oss helt enkelt!

När han var klar var det Lindas tur att spåra. Jag har aldrig sett ett patrull spår så det var kul att se nått nytt. Hon hade gått ut ett spår med flera terrängskiften och spåret gick bitvis genom riktigt fin skog. Ibland var det väldigt snårigt eller svårare att gå så jag kämpade på så gott det gick. Svettig blev man!

När vi var klara och stod vid våra bilar skulle jag ta fram mobilen och inser att fickan är tom! Locket var stängt och jag kunde inte hitta mobilen i någon annan ficka. Tillslut inser jag att hela undersidan på fickan är sönder så mobilen har trillat rakt igenom. Jaha... Vad gör man nu?! Jag visste att mobilen var i fickan efter halva Lindas spår, men det spåret var på ca 2 km så det var en bra bit att leta på. Känslan jag fick var att skita i allt men Linda tyckte vi skulle leta efter den. Vi tog med hennes hund och gick till stället där vi viste att jag hade haft mobilen på. Sedan gick vi i spåret mot bilen. Vi ringde och ringde och ringde min mobil och efter en stund började vi höra min ringsignal! Jag blev väldigt glad när jag såg mobilen ligga i en brant uppförsbacke! Tack Linda för att du drog med mig ut i skogen för att leta!

Linda var tvungen att åka vidare till Nordmaling så jag stannade kvar och körde uppletande och gick en timmes promenad. Kan meddela att både jag och Lotus är rätt möra efter dagens aktivitet! Men kul hade vi!

 

 
I väntan på att Linda ska gå ut spåren klart.
 
 
 Såhär trött blir man efter en arbetsdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: