Älskade Lotus!

Idag gjorde vi våran andra start i lydnadsklass 3, Lotus var väldigt duktig! Kände att uppvärmningen inte blev den bästa men det gick tydligen bra ändå. Vi vann vår klass (var förvisso bara vi som startade)  med 275 p av 320! Är väldigt nöjd med många av momenten.

Våra poäng blev:

  1. Sittande i grupp: 10
  2. Platsliggning: 10
  3. Fritt följ: 9
  4. Sättande: 9
  5. Inkallande med ställande: 10
  6. Sändande med läggande och inkallning: 6
  7. Apportering med hopp över hinder: 7
  8. Apportering metall: 8
  9. Vittringsprov och apportering: 8
  10. Fjärrdirigering: 9
  11. Helhetsintryck: 9

Är nöjd med det fria följet, tyckte att jag tappade honom lite under mitten av programmet. Tycker kanske inte att vi var förtjänt av en 9 men vi har ett fint fritt följ när han går som bäst! Är sjukt nöjd med att han inte sa ett pip under hela lydnadsprogrammet!

Kan inte vara mer nöjd över inkallande m. ställande! Tränar det aldrig då han har en tendens att bli segare i inkallningen men att han skulle göra det så bra var över förväntan!

Rutan tror jag aldrig att han såg, han sprang som ett fyllo och gick tillslut och ställde sig utanför men med lite dirigering lyckades han hitta rätt. Är så glad över att han kan ta omdirigeringar. Måste träna mer på det!

Hopp apporten brukar han göra väldigt bra, den ända apportering som är klockren, men han slog i hindret... Tror att han tyckte det var för lågt så han slarvade och tog inte i. Ska nog säga till nästa gång jag tycker hindret ser för lågt ut och be om en planka till.

Att vi fick en 8:a på vittringen begriper jag inte! Han sprang ut och tog den första apporten han såg, spottade ut den och hittade tillslut den rätta. Kom tillbaks i trav och tuggade kraftigt på apporten... Illa, måste träna MYCKET mer på det!

Fjärren är jag nöjd med, är ett moment han segar ihop sig på. Gjorde några fina skiften men jag var tvungen att ge ett extra kommando på det första skiftet.

Så nästa tävling, som blir den 28 september i Lycksele, ska vi bara ta som en träningstävlig nu när vi redan fått vårat första pris. Sen ska vi träna elitmomenten under vintern så startar vi det till våren!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: