Puh...

Nu är det mycket så jag känner mig rätt sliten. Kan till viss del bero på att lilla F inte ville sova riktigt inatt utan han tyckte att han kunde grina mellan 01:30 och 03:30, varken jag eller Andreas höll med! Tror det beror på att han håller på att få tänder, det har jag iof sagt i en månads tid nu men det känns bättre att skylla på det.

Igår började min fårkurs på Gröna Navet som kommer hålla på fram till maj 2014. Känns jätte kul att få gå den då jag missade förra kurstillfället. Satte mig vid en skolbänk för första gången på 9 år! Kändes jätte bra, jag gillar att plugga! Tur för mig då det blir en hel del av det framöver. Efter kursen kändes det att jag tagit in en massa information så jag blev jätte trött. Somnade i soffan flera gånger medans vi tittade på film, tror det var länge sedan jag var så trött!

Idag lämnade Mikaela oss våran praktikant från Forslundagymnasium på lantbrukslinjen åk 3. Hon har  varit hos oss i 8 veckor totalt, 4 veckor under vårbruket maj-juni och nu i 4 veckor under hela september. Det känns lite tomt och tyst utan henne. Hon var verkligen duktig nu och jobbade på bra! Dessutom var hon jätte gullig med barnen och jag fick både hjälp och barnvakt! Tack för all hjälp "Mickamela"! <3

Imorgon bär det iväg till Lycksele för vi ska tävla i lydnad igen. Känner mig inte speciellt taggad då jag är såhär trött och uppladdningen är obefintlig! Kan också bero lite på att vi fick vårat första pris i Åsele men jag ska strax gå och lägga mig så att vi är pigga och utvilade. Vill att vi ska göra minst lika bra ifrån oss imorgon också, självklart vill jag ha ett till förstapris! Känns kul att äntligen få tävla mot andra ekipage i samma klass. Har inte haft någon att tävla mot de senaste tävlingarna.

Nu ska jag försöka packa det sista inför morgondagen så jag får sova någon gång, god natt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: