Arbetsdag

Idag har vi flyttat djur på gården. Andreas och Roine flyttade ner kvigorna från djupströbädden till hästarna under tiden som jag (äntligen) satte upp tråden på vinterhagen. Så nu är det klart och hoppas att det ska bli något lättare att ta hand om ungdjuren tills lagårn är färdig. 

Hästarna fick stå på box när djuren flyttade in i tältet så det blev väldigt skenande när jag släppte tillbaks dom till hagen igen. Chilie såg något fundersam ut när hon såg dom, för Poet är det tredje året som han får gå med kvigorna så för hans del är det inga jätte nyheter. Mina fina charmtroll till hästar!








När jag satte upp tråden som bäst hörde jag hur upprörd ett litet lamm var. Jag tittade mot tältet och fick se att ett lamm var utanför hagen! Kan inte begripa hur hon hamnat där! Fick tillbaks henne till dom andra men då var tackorna väldigt osäker på vems lamm det var och stackarn blev stångad av alla tills hon övertygade sin mamma att det var hon. Stackars liten!

Vi har även fått hem våran griskullting från Forslunda. Sötare än sötast var hon! Kevin gav henne namnet Ida så det får hon nog heta. Hon verkade väldigt lugn och fin. 

Nu blir det en dammsugning och torka lite golv innan vi går ut för att hjälpa Andreas i lagårn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: