Glad påsk!

Idag tog jag ut båda hästarna på promenad själv, Lotus fick så klart följa med men jag gick med båda två själv. Har länge funderat på att göra det men jag har väntat på att skogsvägen bakom lagårn ska tina fram så att vi slipper möta diverse fordon. Det gick väldigt bra och dom skötte sig fint. När vi kommit en bit mötte vi en hel flock med hjortar av något slag. Stora var dom och jag räknade att dom var 10 stycke. Hästarna reagerade knappt. Men när vi närmade oss gården igen tyckte båda att det blev lite jobbigt och blev lite nervösa men dom gjorde aldrig några dumheter. 




När jag kom hem igen och stoppat in dom i hagen tyckte Chilie att hon ville röra mer på sig så hon gick ut igen... Galopperade runt på gården och tillslut kröp hon in i hagen igen. Hur hon lyckades med det vet jag inte!!! Skithästen! 

Kevin hjälpte mig att ställa tillbaks grejorna när jag kom tillbaks. Han hittade några tussilago som han ville ta in och sätta i en kruka. Gullungen! Bet blev ett snappsglas istället. 




Alla på gården önskar en riktigt glad påsk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: