En bra dag

Idag firar jag och Andreas 6 år tillsammans. Tänker jag tillbaks på dessa 6 år så har det hänt otroligt mycket! 2 barn, 1 katt, 2 hundar varav en som inte längre är med oss, 2 hästar, 7 får, 8 höns som tyvärr inte heller längre är med oss, diverse kor och en nybyggd ladugård pluss en till på g! Hoppas på många fler år och äventyr på gården tillsammans med familjen! <3
 
Dagen bjöd i lagården med att mata kalvarna. Det är så energigivande att kliva upp när det är ljust ute på morgonen med plussgrader och vindstilla! Jag älskar att starta dagen på det viset! För ett par dagar sedan födde Helga ett tvilingpar med en tjur- och en kvigkalv. Kvigan är så pytteliten och söt som bara den! Hon äter som en kalv(!) och blir rund som en boll om magen. Jag är imponerad att hon nästan får i sig 4 liter mjölk!
 
 
 
 
Sedan kring lunchtid fick jag finbesök av min kompis Maria och hennes 2 hundar. Det var skönt att låta Lotus få busa av sig ordentligt. Som vanligt när Maria kommer så hittar vi på något arbete som hon blir involverad i! Idag kapade Andreas ur diverse grenar från träden vid huset. Under ett stormigt dydn i februari blåste det ner många grenar som vi inte orkat ta bort, förrän idag. Dessutom kapade avdreas ner en del buskar som han gått och irriterat sig på under några år. Dom låg runt hästhagen och tältet så jag betraktade hästarnas reaktion när han körde igång motorsågen. Hästarna brydde sig inte alls! Dom stod bara och kollade på och ville provsmaka så jag drog in en björk i hagen som dom kan gnaga på.
 

 
 
 
  
 
Efter allt jobb bjöd jag i alla fall på oxfilé som tack för hjälpen. Något ska hon ju ha för besväret! Jag han även med en snabb sväng i lagården också och avslutade dagen med en 5 km joggingrunda. Känner mig rätt nöjd nu.
 
Fick även med Lotus på kort när han var blöt av all snö och dreggel efter allt bus, min snygga fluffiga lopphög!
 
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: