Underbara Poet

Idag tog jag in Poet för att borsta upp honom, manen började se lite väl ovårdad ut. Måste erkänna att jag inte borstat speciellt mycket på hästarna nu under sommaren. Han skötte sig jätte bra trots att han inte kunde se Eddie och Bella. Vi hörde hur dom galopperade runt i hagen och ropade efter honom. Poet svarade en gång sen var det bra med det. Han stod så snällt medans jag borstade och fejade. Lyfte fötterna utan problem, men han gillar fortfarande inte riktigt att hålla upp vänster bak. Blev lite sparkig men slutade ganska snabbt när jag inte släppte foten. Tog sedan upp den en extra gång bara för att och då gick det mycket bättre. Han är så snäll och lyfter fötterna och håller dom uppe själv, det är inte direkt ansträngande att lyfta hans ben. Snällaste Poet! <3

Tog några bilder på honom men det var inte lätt då han skulle vara i kameran!

 
 
 
Sedan gick vi ut på åkern nedanför vinterhagen för att äta lite grönt gräs, inte för att det saknas i hagen utan det fick mer bli som en belöning när han var så duktig. Lotus hakade på och ville äta gräs han också. Lotus tycker att Poet är ganska läskig så han tryckte sig mot mina ben större delen av tiden. Tror nog han tycker Poet ser ut som en konstig ko. Ett tag såg det ut som att Poet försökte valla Lotus, knäppa djur!
 
 
 
 
 

Tror jag har världens snällaste och goaste häst! Kan fortfarande inte förstå hur otroligt lugn han är och hur lätt han är att göra med fast han endast är 2 år?! 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: