Det ska börjas i tid!

Projekt sätta upp hage till hästarna och kvigorna är nu avslutat! Kruxet är att det inte är ström runt om... Ibland önskar jag att man kunde kasta bort all gammal tråd och köpa nytt. Tror jag lämnar det problemet till en annan gång. Jag fick väldigt bra hjälp av Kevin idag i alla fall. Han följde glatt med när tråden skulle ut och tog sedan sin traktor och körde runt hagen. 


Efter ett tag började han köra framför mig och la upp tråden på stolparna. Det gick ett litet tag till innan han började trycka fast tråden i stolpen. Från början hoppade han av traktorn men för varje stolpe som gick satt han mer och mer kvar på traktorn. Tillslut klev han inte ens av! 





Min finaste var så duktig på att hjälpa till, trodde jag skulle skratta ihjäl mig när jag såg honom arbeta. Det ska börjas i tid! Det syns på honom att han verkligen gillar att vara ute och få arbeta. 

Jag fick även väldigt bra hjälp av Lotus som slet och drog i min handske. Det blev något jobbigt att bogsera en 25 kg kille i fingret! Tur han är söt! 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: