Köttbullar

 I dag har vi fått hem en halv gris och ett helt lamm. Så nu har jag 100 kilo kött i frysen, känns härligt! Fick lov att avfrosta frysboxen först så att jag kunde få en ordentlig överblick av all mat som nu finns där i. Kan säga att jag inte behöver köpa något kött den närmaste tiden. Möjligen kyckling när man tröttnat på fläsk och lamm. 


Tanken var att tackan som jag slaktade hemma skulle bli Lotus mat men han som styckade henne sa att det var allt för skadligt och övertalade mig att ta köttet själv. Så nu gör jag ett försök. Jag har nästan aldrig ätit lamm och dom få gångerna jag gjort det har jag inte riktigt varit överens med smaken. Hoppas det blir ändring på det nu! Jag steker nämligen mina första köttbullar (gjord på lamm) som jag gjort själv. Har inte provsmakat dom ännu men snart ska jag det. 









Har nu provsmakat dom och jag är mer än nöjd! Dom blev mycket godare än jag trodde! Nu blir det paketering och sedan sängen då jag är väldigt trött. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: