Tävling

Imorgon ska jag och Lotus starta elitlydnaden för tredje gången. Denna gång är vi inte heller helt redo för tävling men jag anmälde oss för att komma igång med träningen. Det har blivit något bättre men han är fortfarande väldigt osäker i några moment. Speciellt rutan och apporteringsdirigeringen. Det är något som jag verkligen ska försöka fixa nu under vintern och jag har kommit på hur jag ska försöka stärka hans självförtroende. Han förstår inte riktigt vad han ska göra så efter tävlingen får vi backa och börja träna om momenten så att han får en chans att verkligen lära sig momenten. Sedan har han några moment han verkligen kan och är bra och andra moment han kan utföra men saknar tempo och ibland slarvar han en hel del. Så får vi poäng på alla moment är jag mer än nöjd och glad!

Uppladdningen denna veckan har verkligen inte varit bra men imorgon är det dax så nu kör vi bara och det blir som det blir! 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: