4 Texeltackor och en bagge

Fredagen den 4:e oktober åkte jag och Andreas till Burträsk för att hämta hem mina Texeltackor + bagge som jag tingade av en uppfödare. Tackorna är årslamm och 100% Texel medas baggen är 75% Texel. Jag tänkte använda en av mina baggar för att betäcka med Texeltackorna och Texelbaggen för att betäcka mina Klövsjötackor med. Nästa år får jag försöka hitta mig en renrasig Texel- och Klövsjöbagge så att jag kan få renrasiga lamm. 

Är väldigt nöjd med tackorna jag fick. Dom börjar bli mer och mer van vid mig så nu kan jag klappa 2 av tackorna. Från början blev dom väldigt glada och gjorde glädjeskutt så fort dom fick syn på Lotus. Det var fantastiskt att se hur högt dom kunde hoppa och hur smidiga dom är! 

Baggen är helt fantastisk! Han är väldigt snäll och kelsjuk. Uppfödaren, Karin, hade döpt honom till Ture för att jag köpte honom så att han slapp gå till slakt hos dom och får leva ett litet tag till. 

Är helt kär i min lilla fårflock! Helt fantastiska djur, så länge dom håller sig på rätt sida av stängslet! ;)

 

 
 

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: