Lite uppdatering

Det har varit lite fullt upp med diverse aktiviteter så tyvärr har hemsidan legat nere ett tag, men nu är jag förhoppningsvis på g!

Imorgon är det en tävlingslydnadshelgkurs som jag och Lotus ska delta på. Det är Cecilia Lundberg (bla lydnadsdomare) som kommer till Vännäs bhk. Tror det blir de sista inom tävlingsträningen för vår del under detta år. Blir sedan en liten paus för att samla kraft inför nästa säsong då elitmomentan ska läras in. Ska försöka komma igång ordentligt med fysträningen istället. Jag har planer på att lägga lite energi på fjärrdirigeringen, rutan och vittringsapporten då det strular en hel del på tävlingen. Kan vara bra att få någon annans bedömning och synsätt som jag aldrig tränat för tidigare. Ska bli riktigt kul!

I förra veckan tog jag tag i mina får eller rättare sagt jag klippte dom. Helt själv för första gången! Fick hjälp förra gången av våran praktikant Mikaela från Forslundagymnasiet. Jag blev faktiskt riktigt nöjd med resultatet. Det blev inte ett enda klipp i skinnet och jag kunde även klippa magen på dom helt själv! Jag låg förvisso ner på golvet men det gick det med. Dom stod som små ljus helt stilla så det var inga bekymmer att klippa dom runt öron och ansiktet heller. Mina fina tjejer!

 

Resultatet av höstens klippning, får se om jag vågar lägga ut en bild på tjejerna.
 

Jag har även hämtat mina texelfår, men det blir ett annat inlägg!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: