Klippningen fortsätter

Fick klippa 4 tackor till idag när jag inte kunde åka på jobbet då pojkarna har feber. Så nu är det bara två stycken kvar. Höll till i tältet idag då det var så bökigt att få in dom i mjölkrummet, dessutom tror jag att underlaget gjorde dom så svåra att klippa då de bara halkade runt. Kändes som att dom var mycket lugnare idag. Kunde gå in och hämta en och en utan problem. Jag tycker verkligen att det är kul att klippa och jag älskar doften som blir när man klipper dom! 

Man är inte direkt ett proffs på att klippa men jag lär mig för varje får som blir klippt. 

Min favorit tacka innan


Efter


Hon tyckte det var skönt att bli av med all ull och kliade sig mot allt som kom i hennes väg. 

Hon stod så snällt så jag kunde klippa henne lös och det var inga problem att klippa runt ansiktet heller. Fina tjejen! <3

Hästarna tyckte att det var konstigt att bli utstängda från tältet och tittade mer än gärna på. Dessutom drog Andreas igång vedkapen så hästarna fick lite ljudträning idag. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: