Sådär...

Fick i alla fall klippa 2 stycken idag. Man hinner inte så mycket under tiden det ena barnet sover och innan det andra barnet ska hämtas på dagis. Dessutom höll jag till i gamla mjölkrummet och det var inte ett så bra ställe att klippa dom på. 

Jag fick bara med mig Texeltackorna för dom 3 Klövsjötackorna skulle minsann stanna ute i det fina vädret. Tog först min favorit 8:an och det gick helt okej. Det är första gången jag klipper Texeltackorna. Sen var det 49:and tur och hon var en popcornmaskin! Hon hoppade och for värre än en rodehäst så det bådar gott inför Poets inredning! :) Fick dessutom en tacka som skulle ha sitt huvud exakt på samma ställe som klippmaskinen... Det slutade med att hon också fick stå uppbunden tills jag var klar. 

Tror att jag ska fortsätta på onsdag, får se om energin infinner sig. Ska även prova ta ut en matta som dom kan stå på så att det inte blir så halkigt för dom. 

8:an kände sig nog rätt nöjd efteråt. 







Kommentarer
Postat av: Sandra

Hittade din blogg precis nu! Kul! :D

Jag drömmer ju om en gård o förhoppningsvis hittar vi en snart, o en del av alla drömmer innefattar djur, som får, o nu då jag såg att du klippt dom, tänker jag - Anväder du ullen till ngt? Eller rakar du dem för deras skull - att de inte blir sp varmt? O har de ngn "funktion" eller är de bara sällskap? Tänkte om,,, ja man gör ngt m ullen? Eller om ni äter dem? Jag är ju så totalt grön på detta med andra djur än hästar o hundar så ursäkta alla möjliga dumma frågor… :P

Svar: Så roligt! Och kul med en massa fårfrågor! :)
Håller tummarna att du snart får din gård, jag trivs väldigt bra här ute och det är verkligen härligt att bo på landet!

Jag har tyvärr inte tagit rätt på ullen ännu men jag vill. Tänkte att jag skulle ta reda på hur man kan ta till vara på den till nästa klippning. Det känns som slöseri att kasta bort den! Man måste klippa får minst 1 gång/år men jag gör det 2 gånger, vår och höst.

Jag köpte fåren för att jag ville valla med Lotus men det projektet ligget tyvärr på is för tillfället. Efter jag köpte dom så har jag blivit väldigt förtjust i får och köpte några till i höstas. Dom är även ett bra sällskap till hästarna också så det är en kombo. Har du möjlighet och lite intresse av får tycker jag att du ska skaffa några när du fått din gård!
Sofia

2014-03-24 @ 20:52:35
URL: http://ildapilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: